2014. április 6., vasárnap

 MAGYAR ZSIDÓ (ZSIDÓ?) VALÓSÁG

 

600.000 NEM ÉR MEG EGY KÁDDIST?

 

 Lett légyen a választások eredménye bármi – be kell vallanom férfiasan, hogy elvesztettem egy fogadást. Nem szoktam sokat fogadni, mert a jesivában az a hir járta, hogy ha két ember fogad valamiben – akkor egyikük balek, a másikuk meg, hogy is mondjam, olyan Lovas István féle "zsidó", aki anyja révén kért allija-engedélyt Izraelbe, vagyis olyan mint a Hering ami a fejétől illatozik.

 

Nem tartom magam született baleknek és ezért, amikor egy pesti barátom, aki jelen volt a sippucca március 19. emléktüntetésén és elmondta, hogy ott nem volt sem  Káddis a hatszáz ezer után, sem  ima - még olyan se, ami egy félresikerült közgyülés után szokott lenni – nem hittem el.

 

Nem hittem el és a barátom, aki tanu volt a helyszinen, meg is sértődött és fogadást ajánlott. Elfogadtam, biztos lévén a dolgomban, hiszen ez egyszerüen nem lehetséges – gondoltam és ime:

 

"Az esemény végén Bálint András szinmüvész szavalta el Radnóti Miklós "Majális" cimü versét, amelynek utolsó négy sorát a tömeg vele együtt mondta el".

 

 Ez volt az MTI jelentésének utolsó passzusa és igy Káddis helyett a mesümed radnóti versének utolsó négy sora képviselte a jiddiskeitot, a megemlékezést.

 

Igy vesztettem el a fogadást és tudtam meg hogy  a sipucában minden lehetséges.

 

Az ellenkezője is.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése