2013. augusztus 21., szerda

A  KÓBOR JEZSUITA DICSÉRI ALMA MATERJÉT (A rabbiképzőt) ÉS A "FIATAL MAGYAR RABBIKAT". . . . .

 

Bloggunk egyik utóbbi bejegyzése, amelyben a sipuccai helyzetről és az összeomlóban lévő "rabbi"képző helyzetéről szóltunk – hozzászólásra inspirálta "régi ismerősünket", akiről azt hittük, már rég eltünt a jól megérdemelt balfenéken. Mivel feltünési viszketegsége csillapithatatlan – reagált  a bejegyzésre, amit – nagy meglepetésére , alább közlünk.

Hadd tudják olvasóink hogyan vélekedik az Or-ról egy magyar gój, aki ott zsidónak adta ki magát és átverve az igazgatóságot, ott "rabbi-helyettesnek" tanult és Tóra magyarázatokat irt – amig bloggunk le nem leplezte

A hozzá hasonszőrü "rabbikat" is dicséri – ami nem meglepő, hiszen "לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב..."

 Alább a "kóbor jezsuita" hozzászólása, szószerint:

  


Tisztelt Naftali Kraus!

 

Szilágyi Iván Péter (SZIP) vagyok, a "kóbor jezsuita", mondhatni régi ismerősük vagyunk. Sokat támadott és látom, mindmáig nem feledkezett meg rólam. Ez megtisztelő! Ellenségeiről ismerkszik meg az ember.

 

Bár végül a kereszténység mellett döntöttem, apám jogán nyomonkövetem zsidó blogját és a magyar zsidó közéletet.

 

Tudományos cikkeit élvezettel olvasom. Sokat tanulok és tanultam Öntől. Látom és érzem, hogy foglalkoztatja: mi lesz a magyar zsidósággal? Ha ennyire fontos Ön számára a közösség, miért nem jön Magyarországra tanítani? A Rabbiképzőben örömmel fogadnák.

 

Bár nem vagyok az intézménnyel kapcsolatban, a Rabbiképző volt diákjaként kötelességemnek érzem tájékoztatni:

 

-Alma Materemben elkötelezett emberek dolgoznak

-Az onnan kikerült fiatal rabbik többségét személyesen ismerem. Lehet, hogy nem cádikok és rebbék (még), de egész életüket a hazai zsidóság szolgálatára tették fel. Róna, Verő, Darvas, Tóta Péter Joel, de még Radnóti rabbi is rengeteget tesz ezért a közösségért.

 

-Asztalos végigtanulta és imádkozta iskolás éveit. Stílusa tényleg nem mindennapi, de elkötelezettsége és zsidóság iránti szeretete vitathatatlan.

 

-Rektor Úrral kapcsolatban szerintem igazságtalanul és dühösen írt. Emlékszem, hogy tanítványaival, mint saját fiával bánt. Származásuktól függetlenül. Nehéz körülmények között fillérekből egy működő intézményt építettek fel, amely egyedülálló és elismert szerte a világban. Kivéve az ortodox köröket, amelyek még egymást sem ismerik el.

 

-Deutsch tanár urat nem először bántja meg és becsmérli le... Egy igaz és aranyember, akire inkább büszkének kéne lennünk. Sok Deutsch Gábor kellene!

 

Tudja, apám zsidó volt és ezt eredeti hitelesített születési okmányokkal igazolni is tudom. Legszebb éveimet a Mazsihiszben és az Új Életben töltöttem, ahol sok mindent tanultam.

 

Önnek én csak egy "kóbor jezsuita" vagyok. Elismerem, követtem el hibákat.

 

Azonban kérem, a mai magyar zsidóságban és rabbikban ne a hibákat, a rosszat nézze, hanem az igyekezetet. Hogy nem adják fel. A rengeteg munkát és közösségépítést.

 

Üdvözli tisztelettel:

 

Szilágyi Iván Péter

061-707-0033

06-70-346-3019

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése