2012. június 13., szerda

 

MAGYAR "ZSIDÓ" VALÓSÁG

 

       VAJAS BÁRCHESZ PÉNTEK ESTÉRE

  

Ahogy azt Kucsera elvtárs a régi szép időkben már megmondotta, a helyzet egyre fokozódik. Mármint a jiddiskeit helyzete a Duna-Tisza közén.

 

És mint az álomfejtők annakidején, mindent lehet jóra és rosszra is "fejteni", ahogy akarjuk – mi itt most Bét Hillél alapján, pozitivan fogjuk értékelni azt amiért tulajdonképpen

"sivet" kellene ülni.

 

 Például?

 

Például ha valakit (egy "zsidó származásu" egyént) templomból menet véresre vernek hat héttel ezelőtt és a Sip utca hallgat mint az izé a fűben és Matyiné nem sápitozik – ez csak annyit jelent hogy a véresre vert nem volt multjában orsz.főrab és igy Orbánt nem lehet személyében felelőssé tenni ezért. Miért mászkált éjnek évadján? Ki mondta neki hogy menjen a zsinibe? Nem is kap annyi részvétnyilatkozatot és az államelnők nem látogat el hozzá, mint ahhoz akire "ránézett a kakas".

 

 Például?

 

    Ha az egyik svihák, a svihák-rabbik névadója, ál-Talmudot tanit hiveinek, illetve dramatizál egy legendát és azt hiveivel mint talmud-leckét nyeleti le és azok azt hiszik hogy most Talmudot tanulnak – ebben lehet akár blaszfémiát, akár közönséges csalást-ámitást látni (pláne, hogy ujabban az ábécét is sikerült tótágast állitania olymódon, hogy az á helyett Zettel kezdődjőn) – de mi ebben is pozitivumot látunk: a többi "rabbi" még ezt sem csinálja.

 

 Például?

 

   Ha a  másik svihák ,  (a duplasikszes), az egyetlen a mai ferencjóskások között, aki képes egy épkézláb heti szidrát megirni, ennek csak örülni kell és nem hibákat keresni nála ("aki keres az talál") mert a többi "rabbi" még erre sem képes / vagy lusta és nem hajlandó. (A svihák-trió harmadik tagja el van foglalva; tessék őt békén hagyni. Ő most szervezi a második fogyókúra versenyt Ros Hásáná és Jom Kippur között).

                                                       *

       Vagy például itt van ez a Bárchesz könyv amivel tele van most  a szombatos sajtó és kapcsolt részei. Ez most az igazi "jiddiskeit", egy zsidó szakácskönyv amiben minden included: vallás, folklor, sex, lakásrendészet stb de a fő a B Á R C H E SZ , ami a zsidóság alfája és omegája, amiről sajnos kiderül, hogy a péntek esti ünnepi vacsorára éppenséggel nem alkalmas.

 

  Ugyanis, tessék csak elolvasni mit ir róla, Eszter Rubinról és bárheszáról, a Népszabadság tegnapi számában Szőcs László:

"A barhesz nemcsak a zsidó konyha péksüteménye. A hálának(sic!) is nevezett kelt-fonott barhesz strukturálja az időt. Pénteken kerül a zsidó asztalokra, duplán, letakarva a két gyertya mellé. Megtörjük, kicsit megsózzuk. A kidduspohárban kóser bor, báruch átá adonáj, atyai áldás, a tepsiben hal körettel..."

 

Ilyen szép, milyen jó, szinte kicsordul a könny. Ennyi folklór egy rakáson, skajach Szőcs Lászlónak.

 

   Ez az álom ám mesés de utána jön az ébredés. Ugyanis amikor Eszter, aki biztos zsidó "származásu", (ma Pesten nagyon kevés zsidó van, de sok a "származásu")megadja a barhesz receptjét akkor aszongya hogy

 

 "Barhesztésztát begyúrom. Fél kg lisztet keverek két és fél deci langyos vizzel, fél deci olaj, két evőkanál cukor, másfél teáskanál só. Édes is, sós is  a kalácsom. Friss élesztőt morzsolok, életre kel, ölelem, csókolom, táncra perdülök vele. Vagy inkább kerekre nyújtom, megszórom a kardamonmagokkal, tetejére vajdarabok, nádcukor".

 

  Háát ez tényleg nagyon szép jiddiskeit, táncra lehet perdülni. A baj csak az, hogy a péntek esti vagy szombati lakomán ezt a bárheszt nem lehet használni. Ugyanis ezeken a lakomákon rendszerint húst (is) esznek (ami több mint szokás) és a bárhesz pedig tejes, miután Eszter vajdarabokat szór rá...

 

   Hiába, elvtársak, nehéz zsidónak lenni. Bármennyire is iilogikus, a 21. században, ezek a fránya zsidók nem esznek tejest-húsost együtt. Nem szép tőlük. Ez az Eszter, szép zsidó neve ellenére, nem kapott véletlenül "rabbi" képesitést az Orzseban? Most csatlakozhatna a három svihákhoz...

 

                   SLOMÓ MAROM  ZL



 

    Budapest, 2012. június 11., hétfő (OS) - Ilan Mor Izrael Állam budapesti nagykövete fájdalommal értesült arról, hogy kedves barátja, kollégája Slomo Marom született Marosi Tamás, Izrael Állam budapesti nagykövete elhunyt.


    Ő volt a rendszerváltás utáni Magyarországra akkreditált első izraeli nagykövet, aki kiemelkedő szerepet játszott a két ország közötti diplomáciai kapcsolatok újrafelvételében és megteremtette azt a kiváló alapot, amelyre mindmáig kölcsönösen építhetünk. 
    Slomo Marom aktívan hozzájárult a Magyar-Izraeli Baráti Társaságok Országos Szövetségének megalakításában. 
     
    Emlékét örökre megőrizzük.

    Budapest, 2012. június 11. 

     Ilan Mor

Izrael Állam budapesti nagykövete 

    -------------------------------------------------
M
éltatására visszatérünk

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése