2011. november 21., hétfő

A.B. Jehósua egy volt kommunista olasz zsidó parlamenter szemében

MIÉRT ANTISZEMITA A NYUGATI BALOLDAL?

Olasz-izraeli, zsidó értelmiségi, parlamenti képviselő, számos parlamenti bizottság elnöke és alelnöke, író, médiaszemélyiség, Izrael tántoríthatatlan híve - Fiamma Nirenstein olasz politikus asszony portréja.



A külügyi bizottság elnöke, az antiszemitizmust vizsgáló bizottság elnöke. Neve, Fiamma, lángot jelent olaszul. Az Il Giornale című napilapban, állandó rovata van Fuoco e Fiamma címmel, aminek jelentése: tűz és láng. Legutóbbi könyvének címe: Izrael és mi.

Én is kommunista voltam, mint egész nemzedékem – meséli. – De a szüleim a Hatnapos Háború előtt elküldtek egy izraeli kibucba. Így a háborút izraeli szemmel láttam. A következő háborúkat is Izraelben töltöttem, mint újságíró. Így a baloldaltól lassan eltávolodtam, mert a zsidóság volt az, ami legközelebb állt a szívemhez.

Néhány napja nálam járt A. B. Yehoshua, az ismert izraeli író. Jó barátok vagyunk. De ha a területekről vagy a telepesekről hall, nagyon dühös lesz. Szerinte a telepesek a palesztinok lábára lépnek. Szerintem viszont ő nem ismeri a telepeseket. Én ismerem őket, mert közöttük éltem. Ők a föld sója. Yehoshua és a barátai egy fantasztikus világban élnek, amelyben az arabok az ő józan elképzeléseik szerint viselkednek. Aztán ez minden alkalommal darabokra hullik.

Mikor a Hatnapos háború után visszatértem Izraelbe, mindenfelől azzal vádoltak, hogy segédkeztem a „bűnös megszállásban”. Én azonban ott voltam a háborúban, átéltem, hogy rakétákkal lövik a kibucot, tudtam, hogy megszállás meséje nem igaz. Ekkor kezdődött nagy utazásom a baloldalról a másik térfél felé. Nem a kibuc és a háború változtatott meg, hanem Olaszország, ahol „nem tudatos fasisztának” bélyegeztek.

Nagyon aktív vagyok, mint képviselő, mint bizottsági alelnök, de elsősorban mégis zsidónak és Izrael barátjának tekintenek. Ilyenkor azt mondom: egy nyugati állam, főképp Olaszország számára dicsőség, hogy Izrael mellett kiállhat. És ez Olaszország hasznára is válik, mert jó hírnevét gyarapítja. Az összes gazdasági zűrzavarral és Berlusconi szex-botrányaival együtt is azt mondom, hogy ez a magatartás ennek a kormánynak a jó hírnevét gyarapította.

Van egy alapvető antiszemitizmus, ami nem múlik el soha, és ennek a mai formája az, hogy Izrael az új náci, megszálló és gyerekgyilkos. Ezt látjuk a török és az arab tévésorozatokból. Ezért gondolom, hogy az Arab Tavaszból nem lesz semmi. Támogatom a tömegek harcát a zsarnokok ellen, akik megalázzák őket, de tudom, hogy ezeket az embereket évtizedeken át a zsidók gyűlöletére nevelték.

Hogy a nyugati baloldal miért hisz nekik? A baloldal mindig kapitalista, imperialista hatalmakról gondolkozott, akiket Amerika és Izrael testesít meg. Szemben velük a világ szegényei, akiket meg kell védeni. Még akkor is, ha közöttük Irán is ott van, ahol megkövezik a nőket és felakasztják a homoszexuálisokat. Ez a lényeg.

 Forrás:Mazsihisz / A World Jewish Congress írása alapján

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése