2010. december 10., péntek

MAGYAR "ZSIDÓ" VALÓSÁG: AMIG A NYILASOK CSAK HAZUDNAK...

MIÉRT TAGJA  A FELESÉGÉT ELHAGYÓ "RABBI" A TÉRITŐ BÉT DINNEK? 
 
MIÉRT VESZTETTE EL A "CSÁKI"  A STATUS-QUÓ JELLEGET?

 

     Mivel nem vagyunk köztisztasági munkások és igy nem feladatunk a szennycsatornák és pöce-gödrök tisztogatása – igérete szerint ez a belügyes Pintér Sándor feladata lenne – igy nem szokásunk foglalkozni a nyilas-infó irományaival sem.

 

Most azonban kivételt kell tennünk, mert egyik utóbbi cikkünket a részeg nyilasok félreértették – vagy szándékosan félre magyarázták – és igy, felhasználva blogunk nevét és renoméját, megtámadták Radnóti (Smuel) Zoltán rabbit, akinek a cikkben emlitett fiktiv téritéshez semmi köze nem volt.Bár őt is eltávolitották anno a Nagyfuvaros utcából, egyéb zavaros ügyei miatt; ő is "megéri a pénzét"; őt sem lehet a zsidóságban elfogadott normák szerint rabbinak tekinteni, sem tudása sem viselkedése alapján – de a jelenlegi ügyben ő, Radnóti, ártatlan.

 

    Ez egy másik "rabbi", a két legutóbb "felavatott" egyike, aki a tavalyi "maszorti" lázadás következtében került abba a pozicióba, hogy Deutsch Róbert főrabbi, a Bét Din feje , kénytelen őt időről időre, kooptálni a téritő Bét Dinbe. Az illető, aki elhagyta betéritett feleségét, gyermeke anyját, és összeállt egy ujabb sikszeval – a zsidóság szempontjából egy erkölcsi halott, nem tanithat, nem lehet rabbi és természetesen nem térithet. Hogy ennek alapján a térités érvényes-e – azt valódi, tanult , tudós rabbiknak kell megállapitani és ennek nincs köze a betéritett személyéhez. Általában illik tudni hogy a Sip utca téritéseit a zsidó  világban nem fogadják el. Izraelben sem.  Tudja ezt Lau (volt országos, jelenleg) tel-avivi főrabbi is, aki most Budapestre készül és valószinüleg beszélni fog erről a Sip utca uraival.

 

      Kötelességünknek tartottuk  a dolgokat helyükre állitani és a megfelelő proporcióba helyezni. Ha közvetve is, de általunk lett Radnóti megsértve -  megkövetjük őt.

 

Amig a nyilasok csak hazudnak – ahogy tették a negyvenes évek elején lapjaikban – addig ez csak "irás a falon", egyfajta figyelmeztetés. Ha az irás lejön a falról és elkezd gyilkolni – ahogy ezt Szálasi (jm"s) rövid országlása idején tették – akkor késő lesz a bánat.

 

                                 NŐI HANG A TEMPLOMBAN קול בהיכל 

 

     A Csáki (vagy Hegedüs) arról nevezetes hogy ez egy nagymultu status-quo jellegü zsidó templom, melynek élén egy ortodox életvitelü rabbi áll. Ez bizonyos dolgokra kötelez. Például arra, hogy semmi szin alatt nem vezetnek be orgonát, amely szombatot szeg; férfiak és nők külön űlnek és nem csinálnak a templomból cirkuszt vagy szinházat. Mindezek a Dohány monopólumai.

 

    Most azonban mindez füstbe ment, a hanukai fánkok lekvárjának "fényénél". Vajon a  főrabbi tudta, hogy egy operaénekesNŐ fog fellépni a staus-quo templomban? Tudta és megengedte? És az elnök, a chochmecoló fiskális, aki minden részletet személyesen felügyelt – tudott erról? Vagy esetleg kiadta "albérletbe" egy vezetőségi tagnak, akinek fogalma sincs mi a zsidóság? Mik az elvárások?

 

    (Tudni-illik - legalább egy ortodox életvitelű rabbinak egy status-quo sűlben,- hogy nő nem énekelhet egy zsidó templomban, hogy קול באשה – ערוה – ilyen még nem volt zsidó templomban, hacsak nem a reformátusok zsinagógájában. Ilyen nincs és nem is lehet. Most ezzel dicsekednek a mazsihisz honlapján, ahelyett hogy örülnének, hogy a szerkesztő, krónikus anyagtorlódás folytán, eddig nem adta le.)

 

     Sorry, a Csákiban elvetették a sulykot, pedig jól kezdték az új Tórával (hála Sipos bácsinak) és a Tóra versennyel, hála az elnök agilitásának. Boldogult nagybátyám, néhai Blau Sándor, aki itt imádkozott ortodox létére, forog jeltelen sirjában az ukrajnai hómezökön.

 

    Minden kifogás Sánta és a Csáki elvesztette jogát ahhoz hogy staus-quonak hivja magát. (N.K.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése