2010. november 29., hétfő

MAGYAR ZSIDÓ VALÓSÁG

     SZEGÉNY-SZEGÉNY MÓSZEREK...

 

     Nagyon-nagyon rosszul állhat már a neo-liberális, volt(?) kommunista –kádárista-anarchista jellegü, zsidónak álcázott lapocska szénája, ha már ott tart, hogy a hazug csaló "harcos jezsuita" segitségére szorul.

 

    Schnorr kampányukban -   ami egyébként egyetlen jellegzetesen zsidó tulajdonságuk – melyben félreverik a harangot és anyagi ellehetetlenülésről siránkoznak – a mószerek lapja már szip "segitségét" is igénybe veszi. Ő is "támogatja" őket, dicséri hogy nem "rekesztik ki" a sikszéket és a ségecokat (hogyan is tehetnék amikor szerkesztőjük, a "piarista", sem zsidó) és magasztalja "objektiv" – vagyis ellenséges hozzáállásukat a zsidó ügyekhez.

 

   Az a csaló gój, aki előszőr zsidónak adta ki magát, majd miután leleplezték és kirúgták az Orzséből, az  Uj Életből és a Mazsihisz honlapjától, átvedlett rabbi jelöltből  "harcos jezsuitává" (ujabban már levette blogjáról ezt a cimkét...) – most "Mentsük meg a szombatot" jelszóval jelentkezik. Persze nem a zsidó szombatra, a sábeszra gondol, hanem a mószerek lapjára, ahol a három jómadár kezdeményezett spicli-kampányt egy zsidó vezető lejáratására. Elég egy pillantás a kezdeményezőkre és a többi aláiró nevére hogy az embernek eszébe jusson a  19. áldás, amely az áruló besúgókról szól.

 

     Legyünk fair, ahogy illik: nem hisszük hogy a szombatosok kérték meg a cs.g.t, hogy "támogassa őket". Ő "zsidó témákat" keres, mert nem elégszik meg az "Örökimádás" templomban való misézgetéssel és kéri mind a négy zsidó olvasóját, menjenek ki a Nyugatihoz hanukagyertyát gyujtani, de "ne legyen gójózás", mert az sérti a csaló érzékeny füleit.

 

Ha nem is kérték, ami valószinü, az egymáshoz illők kapcsolata, amely szembetünö, azt a talmudi mondást juttatja eszünkbe, amely megmagyarázza, "miért megy  a seregély (sturnus vulgaris) a hollóhoz?"

     A válasz: "Mert egyivásuak, hasonló félék" (Bava Kama 92,b).

 

                      HANUKA PROGRAMOK A MAZSIHISZ HONLAPON

 

         Végre valami dicséretre méltó a Mazsihisz honlapon. Valaki megsúgta Andikának, hogy közeledik a Hanuka (vagy esetleg belenézett a Luáchba, ami, teccik tudni, a zsidó naptár) és  ennekfolytán feltett egy hanukai programot, amelyben a körzetek Bánk-Fánk tevékenységéről esik szó.

 

      Innen  kiderül, hogy ártatlanul vádaskodtunk, amikor feltételeztük, hogy Pesten nem tudják, mikor van Hanuka.  Tudni éppen tudják, csak nem érnek rá minden este meggyujtani a gyetyákat, és különben sem kell a jidlizézt túlzásba vinni.

 

    Igy aztán a honlap közzétesz egy terjedelmes program kinálatot, kezdve Ujpest-Rákospalotával (Szerdócz r.h.; sz.k. "művésznő"; fánk, sütemények, üditö.) December elseje, szerda, de gyertyagyujtás nincs a programmban.Ár sincs emlitve.

 

 Ugyanazon este Kecskeméten, első gyertyagyujtás (név nélkül, mert a vándorrabbi biztos szabin van, szülés után), esetleg a csoknyaknál, Kőrösön.

 De ott sincs emlitve.

 

Ugyanazon este Hanuka bál a Frankelben: "Gyertyagyujtás, beszédek", majd mindenféle "müvészek" és énekesnők a templomban, "operettek és jiddis kuplék". Fánk lesz. Ár nincs, vagyis ingyenes.

 

Ugyanazon este: Hanuka party (itt nem bál) Soroksáron (ahol nincs zsinagóga), ami maga egy meglepetés. Fellép három kántor. Gyertyagyujtás – nuku. Belépőjegy 800  Ft, "amely tartalmaz 2 db fánkot és egy pohár innivalót". Mázl Tov.

 

 Másnap, csüt. Este, Hanuka ünnepség a  Wesselényiben (Amerikai Alapitványi Iskola). Gyertyagyujtás és a gyerekek előadása, ("A barátság csodája") valamint az "elmaradhatatlan fánk". Rabbi nincs, belépődij nincs.

 

Aznap, csüt. Este, a Hunyadi téren, a Hanuka lángjainak meggyujtása után, "felvonulnak a várva várt sztárvendégek", köztük "az ország legnagyobb(!!) humoristája" (neve titkositott) a belépés ingyenes, de fánk nincs emlitve.

 

 Ugyanazon, csüt. Este a budai "Micve Klubban" ( ki tudja mi az?), nincs gyertyagyujtás, nem igérnek fánkot, de állitólag ottlesz Szántó T. (nem hisszük), aki "szórakoztatja" a megjelent 65-ön felülieket. Nekik úgy látszik már nem kell sem gyertyagyujtás , sem fánk, "mert ők megérdemlik" – szól a közlemény. Egyénként ez is a Frankelben lesz.

 

 U.ott, vasárnap délelőtt hanukai program gyerekeknek. Valami Móka Miki szórakozik velük és lesz fánk is..

 

   Szintén vasárnap, de délután, Zug Lóban, a Thököly úton, "nagyon jó lesz az idei hanuka ünnepség", igéri a Kardos-Zinner duó. Énekesnő – van, valami  Dorottya, gyergyagyujtás és fánk nincs emlitve, (de biztos van, nem lehet hogy Kardosnál ne legyen, hiszen ő kántor és szépen énekli a "Móauz Curt", az meg nem megy gyertyák nélkül.) "Érdemes elmenni – nem bánják meg"! – igéri a meghivó. Fánk nélkül?

 

Ugyanazon vasárnap (ez az a bizonyos ötödik láng) a Dohányban – de nem a sokat látott templomban hanem a diszteremben – gyertyagyujtás (Fekete főkántor) Beszédek Zoltai és Frőchlich, valami Éva (ha nem a templomban, lehet akár sztripthusz is) és a Wesselényi "ortodox" gyerekek előadják a "Barátság ragyogása" cimü zenés darabot (érdekes hogy három nappal előbb ezt még másképp hivták – lásd a Wesselényiben).

 

Az egyik "legvallásosabb" ünnepség a Csákiban lesz, szintén vasárnap estefelé, ahol nemcsak meggyujtják az ötödik gyertyát, de Minche-Máárivot is imádkoznak (minjen lesz!). Beszélnek (hogy nem?) Egri mint (fő)elnök és Lőwy mint (fő)rabbi. A gyertyákat meggyujtja Biczó mint  (nem fő)kántor. A programban valami Dőme nevü gyerek, aki "hegedüvirtúóz" és az opera művészei (remélhetőleg nem nők – ezt Lőwy neve szavatolja). Gerendás Péter, ünnepi fánk, üditők. Egri megkomolyodott, belenőtt a feladatba, már nem gitározik. Belépődij – nincs.

 

 A másik legvallásosabb esemény mint "Istentisztelt" (sic!) és halvacsora van bekonferálva, szintén vasárnap este, szintén a zsinagógában – nem fogják kitalálni hol – NAGYKŐRÖSÖN – a Csoknyak szükebb pátriájában. "Meggyujtjuk az ötödik gyertyát (Ki?) és elénekeljük az ősi dalokat " – irja cs. türhető magyarsággal. Utána halvacsora, ami potom 1000 forintba kerül, de "ez magában foglalja a halászlé(!), az ital(?) és a barchesz árát" is. Milyen nagyvonaluság.  A meghivó felhivja a jelenlévőket, hogy hozzanak magukkal otthonról "hagyományosan elkészitett süteményt" (ha ez azt jelenti hogy kósert akkor az igyekezet tiszteletreméltóan nevetséges; ha nem , akkor ez az ismert csoknyaki bla-bla egyik példánya. Jelezze jegyigényét – mondja a hirdetmény – de ne tessék tolakodni – mondjuk mi.

 

     Ez az ami a Mazsihis honlapon máig megjelent.

 

    Nem futottak még: A Bethlen tér, a Nagyfuvaros utca, Lágymányos, a Dózsa, az Orzse (Bér – Kocsis), stb, akik az u.é. hetedik oldalán vannak felsorolva. Se Debrecen, se Szeged, se Pécs (ahol "rabbik" vannak), se Nyiregyháza, se Miskolc, se Szombathely (ahol pétek este kártyáznak) sehol semmi.

    

Az ortodoxok nem számitanak, a Chábád öt temploma – ellenséges territórium.

 

       Ez van kérem és – ezt kell szeretni.

 

         Mert tavaly ez sem volt.

 

 A "MEGIGÉZETT" és a CSOMÓ a ZSEBKENDŐN

 

   Nem is tudjuk hamarjában, kit kellene és lehetne erre megkérni. Talán Andikát, vagy az orzse egyik kocsisát, súgják már diszkréten a heti szidra irójának fülébe, hogy

 

1)       Lehetőleg, ha erre egy lehetőség van, olvassa el  irás után, de még közlés előtt, az anyag korrektúráját, hogy legalább olyan sajtóhibák ne forduljanak elő mint ami a Ros Hásánái számban volt ("Az Örökkévaló megigézte a zsidóknak az igézet földjét" (emlékezetből idézve). (Ez egyébként már "fent van" jövőre is, tehát  a következő  2011 (5772) Ros Hásánája előtt is ezt az "igézetet" fogjuk olvasni – hacsak irója nem követeli hogy javitsák ki).

2)   Ne vigye túlzásba az Örökkévaló nevének "szentesitését". Nem lehet és nem kell azt irni hogy Ö-való, vagy             M-indenható, vagy ezekhez hasonló. Ez fölösleges, nevetséges és zavarja az olvasót. Az elgondolás csak a négybetüs "név"re és annak magyar megfelelőjére vonatkozik, de nem az elnevezésekre. "Ál tihje cádik hárbe" – mondja Kohelet (Prédikátor, 7, 16).

3)    Ugyanennek a versnek másik fele vonatkozik a továbbiakra is. Ugyanis a mult heti szakasz, a  VÁJÉSEV – a következő szavakkal végződik:

 

 A hálás pohárnok megígérte, hogy nem feledkezik meg Józsefről. A biztonság kedvéért csomót is kötött a zsebkendőjére. Mégis megfeledkezett Józsefről és az ígéretéről.

 

    Erre mondja a Prédikátor az idézett mondat másik felében: "Vöál titchákém jotér...", vagyis magyarul ne okoskodj sokat, ne "chochmecolj". . .

 

     Ne viccelődj. A Tóra és annak szakaszai nem lehetnek olcsó vásári élcelődés alanyai. A pohárnok nem kötött zsebkendőt, ilyen Midrás és ilyen magyarázat nincs és nem is lehet. Ez olcsó viccelődés, ami nem illik sem a Tórához, sem a rovat irójához.

 

Legyen szives valaki ezt az "adjunktus" fülébe súgni, De diszkréten, hogy ne sértődjön meg.

 

Mert nagyon sértődős a lelkem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése