2009. október 19., hétfő

Orsi-Liora-Rut útja a zsidósághoz(1)

 

  EGY ÉRDELŐDŐ PESTI KISLÁNY avagy

  A ZSIDÓ NÉP - VESZÉLYES NÉP" "

 

VENDÉGOLDAL(*

 

 

"Budapesten születtem, egy eléggé vallástalan családba, ahol a keresztény szokások inkább formalitások voltak,szellemi-ideológiai töltés nélkül.A szüleim éjjel-nappal veszekedtek és mi a gyerekek  szenvedtünk és ezért úgy alakult a dolog,hogy kezdtem Istenben hinni,ami megmentett az állando depressziotól, megnyugvást adott valamelyest és reményt ,hogy létezik valami jobb annál, amit jelenleg érzékelek.

 

"Rövid ideig valami hittanórára is küldek a szüleim, miután látták a beállitottságomat, amiből semmire sem emlékszem néhány ószövetségi történeten kivül.Valahogy mindig bezárultak a füleim, amikor elkezdtek Jézusról mesélni.

 

"Amikor tizenket éves voltam, a szüleim végre elváltak és apámmal éltem tovább, aki a Radnóti hatosztályosába felvételiztetett, ahová be is kerültem.Ekkor leült velem jóatyám és megkérdezte, hogy tudom-e mi az a zsidó. Amire azt feleltem, amit tudtam,hogy az ószövetség népe, akik a Tórában hisznek.Meg, hogy volt egyszer egy antipatikus osztálytársnőm, aki azt vallotta, hogy az apja zsidó és a nagymamájának volt egy tetoválás a karján...

 

"Az apám mélyet sóhajtott és folytatta: "A zsidó nép veszélyes nép és mindig emlékezz,hogy semmi közöd nincs hozzájuk. A Radnóti gimnázium egyfajta zsidóiskolának számit, én azért küldelek oda, mert okos vagy, de nem zsidó! Még ezt a szót se ejtsd ki a szádon soha..."

 

"Az apám félt a zsidóktól, féltett engem ebben a környezetben, és talán félt,hogy kiutálnak (ami meg is történt, de más okok miatt).De ez nem ijesztett meg, éppen ellenkezőleg, felkeltette az érdeklődésemet... Az osztályban tényleg sok zsidó gyerek volt, és ma már tudom, hogy több, mint amit akkor gondoltam. És én pedig  mindvégig hittem az egy Istenben és válaszokat akartam kapni az élet nagy kérdéseire, és érdekelt a zsidóság filozófiája, csakhogy nem volt kivel mélyebben beszélgetni erről, mert hát az emberek nem nagyon tudtak semmit a zsidóságukról, egy nagyszülőn kivül aki a munkatáborban volt, meg ez nem is lehetett téma, erről nem beszélünk ilyen nyiltan...

 

"Egy szép nap egy vallásos fiú érkezett az osztályba, aki kipát és ciceszt hordott és nem járt el szombatonként bulizni a többiekkel.Az egyik hires budapesti neológ család fia volt. Végre valaki, akivel lehet beszélni erről! Ajánlott egy-két olvasmányt, meg rávilágitott egy-két dologra, de a legjelentőségteljesebb pont, amit mondott, az mind a mai napig nagy hatást tesz rám, mert ekkor kezdtem megérteni, hogy a zsidóság az igaz út és tulajdonképpen az egyetlen az Örökkévalóhoz: a lényeg, hogy az Isten jelen van mindenütt, hiszen Ő teremtett ( és teremt ) mindent és ezért ott kell lennie mindenben és mi igy, az élet minden ágára kitérő parancsolatok betartása által kötjük hozzá magunkat. Nem csak egy unalmas órára vasárnap a templomban,ahogy azt a keresztényeknél láttam, akik miután kilépnek onnan, rögtön folytatják rendes életüket, aminek semmi köze sincs semmi Istenhez. És nem csak a spirituális úton ,ahogy azt a japánoknál láttam egy hónapos zenei turné alatt kamaszkoromban,akik megtagadják a fizikai lét értékét teljes egészében. Hanem Ő ott van az élet minden percében és minden tevékenységben, amit folytatunk, legyen az evés, ivás, alvás, akármi...És eggyé lehet válni Vele, csak be kell tartani a szabályokat.

 

(folyt.köv).

 

(* Illusztris és tanulságos vendégünk egy pesti kislány, O.L.R, aki kereste és megtalálta zsidóságát. Érdekes történetét folytatásokban közöljük. Pesten sokan ismerik, többen ráismerhetnek. Izraelben tért be, mert tudta hogy a pesti nem érvényes..

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése